Varumärken

Varumärkets mekanismer är i högsta grad nyttiga även för små företag.

Varumärken – en ständig (men rolig) uppförsbacke!

Den vanligaste invändningen jag möter när det gäller varumärken är ”det är inget för oss”. Invändningen kommer från små företag som tycker att varumärken enbart är något för stora företag med stor budget. De ser varumärken som en kostnad.

I själva verket förhåller det sig tvärtom. I synnerhet små företag har inte råd att vara utan varumärke. Varumärkets mekanismer är i högsta grad nyttiga även för små företag. Om det görs rätt, vill säga.

Med bra varumärken bygger du ditt företag starkt. Med svaga, spretande eller felutformade varumärken blir det precis tvärtom. Du sprider dina resurser tunt och blir otydlig. Har du riktigt otur ger de till och med en felaktig eller missgynnsam bild av ditt företag. Bara för att du anlitat en reklambyrå för att utforma din logotyp så betyder det inte att du har ett bra fundament för ditt varumärke, tyvärr brister ofta reklambyråer i den grundläggande analysen.

Brandicon kan varumärken. Vi hjälper dig att gå igenom och analysera dina nuvarande varumärken och vilka behov du har av varumärken för framtiden. Vi hjälper dig att registrera och bevaka förfarandet kring registreringen. Vår erfarenhet ger dig goda chanser att snabbt få ett positivt beslut.

Behöver du hjälp med den grafiska utformningen av logotyper och övrig marknadskommunikation så att den på ett bra sätt reflekterar dina varumärken kan vi naturligtvis hjälpa dig. Vi samarbetar med skickliga formgivare som kan utforma varumärken som andra kommer att prata om.